對月圖

face-moon

Facing the Moon (對月圖) Ma Yuan (馬遠, c.1160-1225), Song Dynasty (960-1279)

Quan vam acabar la classe, pensava que m’acompanyava a la parada de l’autobús, però de cop em va agafar fort del braç i enèrgicament em va empènyer cap a dins d’un restaurant que hi havia a peu de carrer. No havíem parlat pas que dinaríem juntes, però suposo que ella ja feia estona que ho havia decidit. Després quan ja érem a taula és quan em va explicar que la setmana passada ja havia volgut dinar amb mi, però no havia pogut.

Aquest gest espontani, gairebé violent, em va recordar al dia que em va fer una abraçada sense que hi hagués cap motiu per fer-me-la. M’agrada haver-te conegut, em va dir. Els meus pares també són professors,com nosaltres. Aquests impulsos tendres i robòtics, alhora, fan que la meva poca habilitat emocional per aquests moments quedi totalment difosa.
M’agraden les coses que explica la Flora.
Quan era petita vivia a l’escola amb els meus pares i a l’hora de la migdiada, quan l’escola quedava deserta, m’agradava anar a classe i estar sola a les fosques. M’asseia a pensar en silenci. Jo era una nena petita i el meu pare era molt estricte amb mi, només volia que llegís i estudiés tot el dia, encara que fos molt tard. Aquests moments quan ell dormia…
M’ha recordat a una de les veus d‘El Club de la Bona estrella, de l’Amy Tan. “Ho va dir d’una manera…Sempre deia coses que semblaven bones i dolentes al mateix temps”.
Anuncis

Un pensament sobre “對月圖

Deixa un comentari

