Els chengyu

Image

Mentre sopava amb la Kate vaig demanar pel seu nom xinès. Com deu ser haver de renunciar al teu nom i triar-ne un de nou per fer-lo més comprensible?

La Kate em va explicar que el seu nom estava compost per dos caràcters que volien dir “al voltant del llac”. Ella va riure avergonyida, com si fos la cosa més estúpida del món. En canvi, a mi em va fascinar…Ella seguia mig excusant-se dient que a la Xina fan coses estranyes, que no calia que em fixés en aquells detalls. Suposo que és així com ens veuen.

Dies enrere havia llegit que existien quatre caràcters xinesos anomenats chengyu a partir dels quals es podien crear multitud de frases fetes. Aquests quatre caràcters estaven lligats a la història de les Quatre belleses xineses: 西施 (Xīshī)王昭君 (Wáng Zhāojūn),貂蝉 (Diāochán) i 杨贵妃 (Yáng Guìfēi). La importància del relat de les Quatre belleses en la llengua em va semblar tan interessant com incomprensible. Per això vaig preguntar a la Kate si cada nom funcionava com els chengyu, amb una petita història,que podia canviar combinada amb altres caràcters. Ella va obrir els ulls: -Molt bé!

En el fons, el que intentava era impressionar-la

Foto: http://www.flickr.com/photos/metal1944.

3 pensaments sobre “Els chengyu

  1. Com sempre, un text magnífic! I m’ha fet pensar que el meu nom sí que té un significat i està arrelat al lloc on visc. Potser soc xinesa i no ho sé! Una forta abraçada des de Sabadell, on se t’enyora molt!

  2. Genial que el nostre article t’hagi servit per impressionar-la. Segur que a la Marta (l’autora del article) li encantarà saber que les seves lliçons tenen la seva utilitat ; )

Deixa un comentari

