A foc lent

bowl

La noia del supermercat no entenia res del havia escrit en pinyin a la llista de la compra, però semblava que tampoc no em deixaria marxar tan fàcilment. Cada vegada que intentava fugir de les seves explicacions em tornava a agafar pel braç per assenyalar-me un nou prestatge.

Bu yao, bu yao. Xie xie! (No en vull,no en vull. Gràcies!)

Aleshores tornava a lamentar-se amb frases incomprensibles per a mi. En mig d’aquest embolic, vaig conèixer la Lynn, que portava enganxat el seu fill a la cuixa.

-Puc ajudar-te?- va dir en anglès.- La gent no està gaire acostumada a tractar amb laowais, aquí.

La Lynn treballava per China Southern Airlines i podia parlar una mica d’anglès. Era una dona d’uns quaranta anys, amb aquella cara d’afabilitat que sembla que tinguin tots els xinesos en el primer moment.

Després de xerrar una estona, va proposar-me de fer classes d’anglès al seu fill, que a penes té tres anys. Així que des d’aquell dia el porta a casa perquè juguem una hora en anglès. La veritat és que he quedat sorpresa de com es pot aprendre xinès d’un nen de tres anys.

El que més m’agrada d’haver conegut la Lynn és que em convidi a casa seva a esmorzar els caps de setmana. M’agrada molt l’olor que hi fa. Sembla que sempre estigui cuinant alguna cosa a foc lent. Quan entro al menjador la taula ja està parada. És una llàstima que no m’agradi el te, però faig grans esforços per acabar-me’n almenys una tassa perquè la taula és un espectacle de colors i d’olors. El marit de la Lynn només mira i somriu perquè no parla gens d’anglès.

És una sort que ens resultem tan exòtics.

 

2 pensaments sobre “A foc lent

  1. Sempre espero els teus escrits, Elisenda, i sempre són sorprenents i interessants. No sé com t’ho fas per convertir una anècdota en una experiència tan intensa. Et trobem a faltar! Molts records i abraçades des de Sabadell!

Deixa un comentari

