Els centres

IMG_2935

Quan vaig preguntar pel centre de la ciutat, la gent va mirar-me estranyada. Aquí no existeix la noció del centre. Jo vaig seguir insistint-hi però sempre obtenia la mateixa resposta; no hi ha res que es conegui com el “centre” de la ciutat. Com que semblava que no existia conceptualment, vaig pensar, que podria ser que jo hagués estat equivocada sempre i que el centre, com a tal, no hagués existit mai.  

Però no m’hi vaig poder estar.

Amb aquesta idea al cap, vaig confiar en la Lonely Planet que desfà qualsevol xoc cultural i et porta on va tothom. De seguida vaig adonar-me que els autors de la Lonely sí que sabien on era el “centre”. De cop i volta, em vaig sentir estranyament còmoda al carrer. I molt culpable. 

Seria impossible de dir a què es dedica la gent aquí, què beuen, què mengen, què pensen, com actuen si només existissin aquests carrers. En un dels restaurants més ostentosos del carrer dinaven homes i dones de negocis. No sé per què em va venir al cap que la gent que fa girar-ho tot, ho fa segurament des d’aquests llocs tancats del món. 

Deixa un comentari

