Distàncies

Ja he acabat de llegir Momentos de inadvertida felicidad i ho he hagut de fer ràpidament. A cada pàgina he pensat que el seu autor ha estat dins meu tot aquest temps sense dir-m’ho i després n’ha fet un llibre. Em consola que altra gent m’hagi explicat que va acabar l’obra amb el mateix sentiment de pànic que el meu. En aquestes pàgines reconeixes cadascun dels instants que ens defineixen com a maniàtics. Perquè tots ho som una mica. Alguns en el fons, d’altres en la superfície. 
Un d’aquests estranys rituals que només tenen sentit per a una mateixa i que s’esvaeixen quan ho expliques és el de les distàncies de poder. Consisteix a creure que totes les trobades amb qualsevol persona tenen la seva versió matemàtica, així que sempre has de procurar que almenys el punt de reunió entre tu i l’altre sigui en una exacta equidistància. Això com a mínim per conformar-se, perquè l’autèntica victòria és si tu assoleixes no moure’t ni una passa.  Potser és una banalitat, però aneu-hi pensant, que potser no ho és tant.
Deixa un comentari

