Show, don’t tell

        

Fa uns dies vaig descobrir per què m’agraden tant els escriptors que m’agraden tant.

(Això de tenir llistats els escriptors que t’agraden és necessari perquè no saps quan algú pot demanar-t’ho. En el meu cas, és d’aquelles preguntes que no puc respondre si no conec bé l’interlocutor perquè ha de ser un diàleg de confiança i no de pedanteria. Però hi ha gent que ho combina tot. I se’n surt.)

Es veu que alguns d’aquests escriptors que sempre tinc a punt  han seguit una tècnica basada en el “Show, don’t tell it” que consisteix a no regalar-nos res mitjançant la subjectivitat, sinó simplement a mostrar el que hi ha. I es veu que hi ha escoles de literatura que t’ensenyen a fer-ho. No sé pas on deuen ser aquestes escoles, però algun dia m’agradaria anar-hi. Ha de ser molt lluny d’aquí. Això segur.

Això del “Show, don’t tell it”, podria ser gairebé una filosofia de vida. De fet, penso que ens hauríem de posar d’acord i fer una campanya per posar-la al nivell del carpe diem aquest que sona tant. Això, com a mínim.

Dara Scully

Anuncis

Un pensament sobre “Show, don’t tell

  1. Jo he fet el curs de narrativa de l'escola d'escriptura de barcelona i un dels pilars sobre els que se sustenta el curs és en el de mostrar en comptes de dir: si mostres un sentiment serà molt més potent que no si simplement el dius. De fet, és el millor aprenentatge que es pot fer en això d'escriure. L'experiència va ser molt bona. No sé si t'interessa tot això que et dic, però he llegit l'entrada del blog al go! i m'ha fet gràcia perquè estava al costat del microconte que l'escola d'escriptura publica, per això m'he decidit a escriure't el comentari: l'escola aquesta que segur que és tan lluny d'aquí i que busques la tens just al costat.

Deixa un comentari

