A les nostres mestres

L’Àngels i la Concep
Quan jo duia bata de ratlles blanques i roses, el meu nom anava filat en blau. A mi no m’agradava el meu nom. Era massa llarg i sempre se’m tallava quan avançava el braç per fer salsitxes de plastilina. A més a més em semblava el nom d’una iaia, no pas el d’una nena. En canvi, la Concep, la meva mestra, sempre em deia que era un nom ben bonic, perquè no es repetia gaire. Com que m’ho deia ella, que sempre duia aquelles mitges plenes de partitures, d’instruments, d’estels que jo podia estrènyer amb la mà, semblava veritat. La Concep feia molt bona olor i era molt amiga de l’Àngels, que era una altra mestra de l’escola, amb uns ulls tan ametllats que sempre havia cregut que havia de tenir algun parent xinès. Però sempre em deia que no, m’abraçava i em feia pessigolles.
Dècades després les he retrobat i segueixen sent tal i com havia imaginat que serien. Les nostres mestres: la Concep, l’Àngels i tantes altres que, sense voler-ho, també ens van ensenyar a somiar qui volíem ser.
3 pensaments sobre “A les nostres mestres

  1. Sempre m'he preguntat si els meus alumnes, desprès de tans anys, s'enrecordarien de mi…..veig que si…..Elisenda….m'ha emocionat terriblement el teu escrit. Tinc una sensació de pau i serenitat extrema.Sensació de serenitat en veure que juntes varem ser en aquell temps persones felizes. I L'angels i jo des de llavors, amigues de l'ànima….una abraçada inmensa de la teva senyu Concepció.

  2. :_) Si algun dia tinc la sort de que algun dels meus alumnes tingui records tan preciosos de mi em sentiré tan afortunada com la teva senyu. Jo també guardo records fantàstics dels meus profes casalenyus i si pugués, els faria una abraçada a tots plegats ara mateix.

Deixa un comentari

