Avui plou. Bé.

No m’agradava gens quan plovia i per això m’era impossible entendre el Jordi. Recordo que quan el temps era ominós s’apressava a sortir de classe, es quedava enganxat a la paret i esperava la pluja. Entrava i ens trobava al passadís rient. Ell esbufegava. Em fascina la pluja, deia. Doncs jo trobo que puts a humit i ens tindràs tota l’hora amb aquesta pudor. Aleshores m’abraçava. Va, tonta.
Sempre em passa que quan a algú li fascina tant una cosa em desperta molta curiositat. Així va passar, aleshores, que quan era en altres cercles i la gent deia que la pluja els feia posar tristos, jo feia una defensa aferrissada del fenomen. Ja veus, Jordi. 
I després va venir Anglaterra i vaig adquirir-ho com a part de la meva vida, perquè aleshores el sol era un convidat. I anys després va arribar aquell concert tan màgic a Barcelona, en dies com avui, per la Mercè. Era la Plaça Reial. Plovia poc, la gent no marxava i a mi em semblava que era la música que ens mantenia a tots units. Després, vam córrer pels carrerons, humits, com l’olor que feia el Jordi quan tornava de classe i vaig riure, a saber on és ara el Jordi. Vam entrar en un lloc que no coneixíem i vam beure fins que es va fer de dia i aleshores algú va dir allò de : Va, tonta.  I encara em va fer més riure.
Ningú no pot odiar la pluja quan et dóna tants bons moments.

Anuncis

4 pensaments sobre “Avui plou. Bé.

  1. Doncs a mi no 😦 Perquè jo tinc el sol com a convidat exepcional igual que tu fa uns anys, i la neu va amb el sol i el fred i la pluja va amb el vent i el color gris. I aquí de color gris ens en sobra per tots cantons.Però la teva pluja sembla molt maca. Aquesta sí m'agradaria.

Deixa un comentari

