Transitant per les fronteres del gènere

 
Mesos enrere un amic va recomanar-me  Transitant per les fronteres del gènere, una publicació fantàstica que podreu trobar per Internet. Una guia indispensable per reflexionar sobre les identitats tal i com són enteses avui dia. En aquest sentit, el títol no podria ser més encertat. Rescato algunes frases que m’han semblat interessants; el fet que un primer pas per aconseguir pensar críticament i èticament les formes que pot prendre l’allò humà és no donar-ho per descomptat i que la construcció del gènere requereix un estricte manteniment de les fronteres entre el que és masculí i el que és femení.Em sembla un senzill, però indispensable pas, reconèixer que, almenys en això, tots i totes estaríem d’acord.
Vaig alegrar-me especialment de la recomanació sent al Kunsthalle d’Hamburg. Roni Horn exposava un recull de fotografies (“Roni Horn also known as Roni Horn”) que vaig lligar immediatament amb el que havia estat llegint.
En una habitació hi ha dues imatges contraposades de l’autora.Una de quan era jove i una de més actual. En aquest sentit, la fotògrafa vol establir un repte amb nosaltres mateixos. Qui és realment Roni Horn? Quin patró de gènere desenvolupa? Les fotografies disposades en cercle ens col·loquen en el centre de la qüestió jutjant què és bell i què no ho és. Confesso que en aquell moment vaig trobar-me atrapada en els meus binomis i em vaig sentir avergonyida. Podria dir el contrari però crec que invisibilitzar la realitat no és precisament el que es demanava a l’espectador. En aquest punt m’agrada rescatar especialment la referència a Judit Butler “la respuesta violenta es aquella que sabe que no sabe y no quiere saber”.
4 pensaments sobre “Transitant per les fronteres del gènere

Deixa un comentari

