Una altra vegada

-Una altra vegada.
L’Otto s’estava de peu al costat del mur i assenyalava la cua on eren els altres nois. Havia de saltar per tercer cop.
-Una altra vegada.
Proves com aquestes eren molt freqüents a les Joventuts. Havíem de saltar una paret i jo sempre quedava penjat amb les dues mans, m’havia saltat més d’una ungla en ocasions i els peus patalejaven a l’aire però era impossible sobrepassar-la.
L’Otto només tenia dos anys més que jo i ara controlava tot el barri. Trucava a les cases de la gent, ficava la por al cos a les famílies i ens reclutava.Ell ho deia així però a la pràctica volia dir que ens forçava a fer pràctiques esportives i a fer encàrrecs diversos, com ara bé fer la compra que la mare li encomanava.
Aquell dia no vaig tornar a la cua, vaig agafar la bicicleta i vaig pedalejar ràpid però estava tan nerviós que no encertava el ritme.L’Otto corria darrere meu, em va empènyer, em va fer saltar de la bicicleta i em va començar a patejar el ventre.
-Per al Führer ja no ets ningú.
En aquell moment dues àvies que passejaven pel carrer, en veure l’escena, van creuar la carretera, el van esbroncar i li van clavar una bona bufa. Recordo perfectament aquell moment perquè l’Otto va esdevenir de nou un nen.
Fa dos anys van trucar-me a casa. Era l’Otto. Era l’Otto!  Estava organitzant una trobada amb gent del barri per  veure com ens anava la vida. Vaig penjar l’auricular amb un gest enèrgic però el Klaus, un amic, va anar a la trobada i em va dir el que em temia.
-Segueix sent el mateix fill de puta que sempre. Per a ell no ha passat el temps.
Un pensament sobre “Una altra vegada

  1. segur que era millor ser "algú" per a les dues dones que creuen el carrer que ser-ho per a l'Otto o el Führer. m'agrada molt com expliques petites històries, molt.

Deixa un comentari

