pica a la taula i diu: -Collons!

Alba Teixidor Divertimento
Canta, balla, parla. Però en algun moment comença la marxa enrere. Cantar en veu alta ja no és graciós, ara pots semblar una boja, ballar en excés és una provocació, parlar massa és ser arrogant. A partir d’una edat tot el que fas sempre ha de tenir una finalitat molt concreta.
Per què tu pots sentir-te lliure i jo no? Doncs perquè tu fas alguna cosa malament i jo faig el que toca, el que una persona com Déu mana ha de fer per responsabilitat. Ara pica a la taula i digues, collons! Molt bé, si vols que t’aplaudeixin i no que t’analitzin, molt bé, si vols cridar tant perquè jo també ho faci després fins a oblidar què estàvem discutint. Molt bé, si no vols que ens traguem la gorra cap dels dos, molt bé, si ens autoreferenciem constantment. 
Vols que t’expliqui un inici i un final per poder valorar, jutjar si el que faig té un sentit.I jo em nego a falsejar que això només sigui un camí. Ui,que utòpica! Ara pica’m a l’esquena també. Perfecte. Previsible.
Jo crec que la utopia l’ha creat gent com tu i la diferència és que els diners t’han acompanyat i has aconseguit fer-te invisible. Ui, quina demagògia! I així podríem seguir parlant fins demà. Però la diferència és que per a mi això no és un divertimento de condescendències i que em resisteixo a perdre el meu nom.
2 pensaments sobre “pica a la taula i diu: -Collons!

  1. Molt bones paraules Elisenda, tens tot el dret a defensar-te i a expressar lliurement les teves opinions, amb això no fas cap mal a ningú i crec que despertes la consciencia de molta gent, però… Val la pena perdre-hi més temps? No seria millor aprofitar tota aquesta energia que tens ( i que de vegades no sé d’on pots treure) en altres propostes que de segur donaran millors fruits? Cds

Deixa un comentari

