Sobre la terra

The Good Earth, William Thompson
Aquest cap de setmana m’han recomanat La bona terra, de Pearl S. Buck (Sai Zhenzhu). Una escriptora que va haver d’aprendre a parlar en anglès i pensar en xinès i que, espero que m’apropi una mica més a la gran complexitat del món oriental. Hegel deia que el món xinès és un microcosmos de la història universal, un món d’universalitat indiferenciada. Per la meva ignorància sobre la matèria, no gosaria de sumar-me del tot a algunes de les seves crítiques relacionades amb la submissió i la manca d’esperit. Però bé, ja he estat gosada altres vegades, no us enganyaré, és una admiració estranya  cap a la profunditat dels processos de reflexió.  Segurament això és una interpretació maldestra i superficial. Esperem que el llibre ho resolgui.
Anuncis

3 pensaments sobre “Sobre la terra

  1. Jo també gosaria recomanar-te el Yukio Mishima, sobretot dues de ben diferents: 'El remor de l'onatge' i 'El mariner que va perdre la gràcia del mar'. I pel que fa a fotografies, les de l'Oriol Alamany (serà familiar teu?!), gran persona i mestre.

  2. Oh!M'ho apunto. Coneixes l'Oriol? És un crac!Fa poc vam tenir reunió d'Alamanys dispersos!És cosí tercer. Estic convençuda que és un gran mestre perquè és un apassionat de la seva feina!Una abraçada!

  3. He fet fa poc un curs de fotografia de viatges amb ell i en penso fer més quan pugui. A part de bon professor és un fotògraf excepcional i intueixo que una persona generosa (ens explicava trucs fotogràfics força personals que no tothom oferiria.A mi em va encantar el Truman Capote que estàs llegint.Per cert: avui l'Anna Maria Aguiló m'ha parlat de tu. Me n'ha parlat bé, com sempre.

Deixa un comentari

