detractora d’aquest progrés

Un e-book per viure més de pressa, per tenir a l’abast tots els llibres que puguis imaginar. Sempre havia pensat que els lectors érem l’última esperança davant de l’atac al romanticisme. On viuran els passejants de llibreries, els fascinats pels fulls grocs, els embadalits davant de prestatgeries polsoses?

És per facilitar-nos la vida (ens diuen). Potser si hom llegeix Ken Follet i l’ha de portar a la travessa de la Rambla amunt i avall… Però tinc la sospita que ens autoimposem una dificultat i enderroquem tants somnis.

Abans de dir que sí o no, hauríem de preguntar-nos per a què. Avui em sento una detractora d’aquest progrés.
7 pensaments sobre “detractora d’aquest progrés

  1. en nom del progrés ens creem necessitats inimaginables (o imaginades per uns pocs que a canvi de la nostra felicitat es fan d'or).a mi m' agrada l' olor dels llibres. jo no se a quins metalls i plàstics deu fer tuf un ibook però segur que també en això el llibre és insubstituïble. aquest romanticisme no desapareixerà, els enderrocadors s'han colat. espero.joan

  2. Jo tampoc m'hi veig llegint sempre així, en la vida hi ha moments per a tot i per llegir, també. M'imagino que això serà una altra eina que tothom utilitzarà de la manera que més li convingui….El romanticisme no es perderà, sempre ens quedaran les llibreries i les estanteries repletes de llibres que tindrem ganes de llegir………i Paris, també.

  3. Aquesta reflexió em sona molt, i que més afegir que no sàpigues. Tot ho comparteixo amb tu; el romanticisme pel só trencat del vinil, el tacte d'un llibre vell amb històries encara per descobrir, aquell color i brillantor propi d'una fotografia analògica…On porta el progrés? realment és un tren que s'ha d'agafar o et quedes a terra però, l'important no és pujar-hi sinó saber a on ens porta…bEA

  4. Descobreixo que tens un blog per casualitat. M'agradarà llegir-te, segur. Les converses de sobretaula, amb bons col·legues a taula…Que això no s'ho endugui el progrés!Una abraçada, Bea. I als altres també.

  5. Això dels e-books és inevitable. Si et consola, jo torno a comprar discs de vinil.ps: això de les prestatgeries "entestades" no ho acabo de veure clar, eh? 🙂

Deixa un comentari

