best-sellers

Durant molt de temps he estat llegint best-sellers d’amagat. Ha estat una tortura viure secretament per evadir-me del dit judicador dels amants de la literatura que jo admiro, inventant-me títols per fer veure que no llegia el Larsson, el Falcones, el Zafón, el Brown, mostrant-me com una lectora pobra. 

Però avui he dit prou.
Ja sé que fan trampes (la confessió profunda de Robert Langdon al Codi da Vinci en un taxi que va cap a l’ambaixada americana des del Louvre, de nit, sense trànsit, perseguit per la policia, hauria de durar 40 minuts!i no és creïble). Se’ls veu l’artifici, la imaginació flueix sense estar construïda (amb la trama de la revista Millenium al primer llibre de la trilogia es podria fer una altra novel·la quan de cop passa a un quart pla de la ficció), hi ha assalts de situacions, aparicions de personatges oportunistes, etc.
Però m’agraden. Potser és el meu delit per la incoherència emocional potser és que llegint això però també allò altre més important em sento menys ultratjada. El cas és que podria presumir de certa anàlisi crítica però sincerament jo no seria capaç de fer-ho millor.  
Anuncis

6 pensaments sobre “best-sellers

  1. Doncs jo no els llegeixo, no em criden l'atenció… tot i que no jutjo a ningú que ho fa… però pel que sembla tinc pinta de fer-ho. Això va ser la frase "gancho" que va utilitzar una comercial de Circulo de Lectores ahir quan va venir a casa buscant adeptes… -"Tens pinta d'haver llegit El código Da Vinci, oi?"… -Per dintre jo em vaig preguntar: Quina pinta té algú que s'ha llegit El código Da Vinci?- No…- Vaig respondre-No? i què estàs llegint?-La lladre de llibres-Com m'has dit que es titula?En fin… com a mínim una situació curiosa…Fe de erratas: Fa un temps vaig llegir Los Pilares de la tierra…

  2. Yo, estos libros me los compro para leerlos dos o tres años después. Ahora estoy haciendo lo mismo con botellas de vino. Imagino que en breve empezaré a leer los éxitos de hace un tiempo, con una copita en la mano y sin miedo a que me llamen borrego, y así disfrutaré más del vino y los Best-Sellers.

  3. Home, i allò del terratrèmol a Andorra que tomba les parets de la presó… (Codi Da Vinci). A mi em passa al revés: cada cop em fan més mandra. Però reconec que és l'edat, també m'està caient el nombre de gintònics a la nit. Com diu LdA, amb els anys tires cap al bon vi 🙂

  4. És evident que en literatura, amb els anys hom aprèn a seleccionar i ja no es llegeix tot el que li cau a les mans. Però ningú em traurà del bon record dels Pilars de la Terra pel lloc i el moment en què el vaig llegir; com no m’amago tampoc de dir lo be que m’ho vaig passar amb la trilogia del Larsson (especialment el primer) o amb L’ombra del vent. I és que cada llibre té un valor en funció, no només del que expressa l’escriptor, sinó també del que percep el lector, i de la seva subjectivitat en l’espai i el temps en que el llegeix. El bagatge cultural o literari et serveix per valorar el bo, el no tant bo, o el sublim, però tampoc cal renunciar a passar una bona estona, sense amagar-se’n.P.d.: Un cap de setmana em va caure a les mans el Codi da Vinci, me’n vaig llegir un terç de llibre, i quan el vaig deixar ja no vaig tenir interès en reprendre’l. Coses dels Best-sellers…

  5. Estic del tot convençuda que llegir és un plaer.I tots no sentim plaer amb les mateixes coses…..Per tant, de la mateixa manera hi ha persones que el menjar li produeix plaer o córrer una marató o fumar-se un porro o escoltar música clàssica o foradar-se els mugrons per posar-se percings……llegir, segui el que sigui, és un plaer…..la llibertat és això i la diversitat també…..el que em costa més entendre és la gent que no llegeix res………però això, també ho respecto…….Eli bonica cada dia m’agrada més el teu bloc. Felicitats !!!

Deixa un comentari

