quadern de notes

André Kérstez, Carnaval. París 1926
He de confessar que una de les raons per les quals vaig decidir ser professora és per ser posseïdora d’un quadern de notes.  Crec que és un delit bastant compartit que els professors guardem amb zel. La tornada a l’institut és una espècie de ritual que s’ha de desenvolupar amb calma. Encara que pugui semblar una banalitat, triar el color del quadern suposa una quimera perquè un error podria conduir-me a grans fatalitats. Ningú no em veu, amagada entre prestatge i prestatge rotatori, novel·les guardonades que fito de reüll, m’atreveixo a obrir-lo lentament, portada alçada he gosat olorar-lo, he tancat els ulls per un instant, ningú no mira i al final m’acabo decidint.  Aquest gest, és com la definició d’un poema, segons Gaston Laforgue. Deliciosament inútil.
Anuncis

3 pensaments sobre “quadern de notes

  1. Quan anava a l'escola els meus companys i jo miraven aquestos quaderns de cada professor en ambició com un tresor. Tots vam arribar a somiar que canviaven les notes; les nostres i dels altres. Pren-t'ho amb calma Elisenda, perquè el ritual també pot ser divertit; com diuen al meu poble, "espaiet i amb bona lletra" 🙂

  2. El dia previ a la tornada a l'escola per mi està ple de rituals que m'agrada conservar intentant no oblidar el motiu pel qual hem vaig fer professor… comprar tres bolígrafs que segurament perdré la primera setmana, una llibreta on intentaré portar al dia les coses, agafo la bossa de les coses i la buido després d'haver-la deixada a un racó de l'habitació el dia 30 de juny… El curs és llarg i a vegades, com totes les feines, tens dies que desitjaries no haver començat, tot i així els petits rituals del dia previ al inici de curs hem tornen a emocionar i pensar que aquest curs estarà ple de bons moments com el curs que vaig deixar.

Deixa un comentari

