Fauna

Genial!

AUTORETRATS (dins Fauna) , Marta Pessarodona

La meva coherència és la total incoherència davant de tot i de tots. El meu mèrit primer va ser la desgana i una certa facilitat per les promeses incomplertes…
Abans de conèixer la Paulina Pi de la Serra ja admirava l’Alta Cultura, encara que m’agraden les coses efímeres. Sóc una pedant que, generalment, sap. Em crec dotada pels negocis i la política, dues activitats que m’he entestat a no exercir. Prefereixo la passió a l’amor, la poesia a la prosa. El meu deler antic és aconseguir que l’escriptura no em faci perdre la lectura. M’agrada el vi blanc i algunes ciutats del món. El meus gadgets preferits són el compacte, l’ordinador i el fax. Cobejo, però el Mercedes. Sento respecte per totes les fes que no són nocives. La meva ambició present és reconèixer els arbres i escoltar millor el que em diuen.

Em tinc en alta estima. Algú ho qualifica de brot cristià. No ho sé. En qualsevol cas, crec, amb Nietzsche, que la bondat és una forma d’egoisme, de voler agradar-nos, com qualsevol altra. M’agrada sentir-me optimista i m’indigna el paper d’orfeneta de Menargues que m’ha concedit la vida. Des dels quinze anys sé que el Nadal tan sols té sentit quan hi ha tota la família. Des dels trenta, que ser jove no val massa la pena. Tinc fama d’amiga fidel i em sorprenc cada dia davant del meu poc deler per tot el que mustia.

Un pensament sobre “Fauna

Deixa un comentari

